2013-02-20

You will have to feel it


Som jag skrev igår så ska jag till Umeå i eftermiddag. Direkt efter skolan tar jag tåget och väl framme möter mina fina vänner Paulina och Cissi upp mig. Sedan ska vi äta tillsammans och på kvällen se på premiären av "Små citroner gula". Det är en filmatisering av Kajsa Ingemarssons roman med samma namn. Jag läste den boken för rätt längesedan och blev förälskad i dess enkelhet och karaktärer som man verkligen kunde känna igen sig i. Agnes är en helt vanlig tjej och man får helt enkelt följa henne, i både upp och nedgångar, när hon oväntat möter kärleken och kämpar med problem som alla i människor kan stöta på. Jag hoppas bara att de har lyckats med filmen. Storyn är lite omskriven och jag tycker det ska bli kul att se vilken vinkel de har valt att ge filmen. Vilka delar ur boken de trycker mest på. Jag har en gång förut på min gamla blogg rekommenderat "Små citroner gula", men eftersom att jag inte gjort det här så gör jag det igen. Läs den! Otroligt välskriven och relativt lättläst bok. Mitt tycke om filmen får ni höra senare.

Två olika omslagsfoton som finns på boken.

3 kommentarer:

Annesand sa...

Vaa?? kommer den ut på film! jag vill ju se den... :)

petra sa...

Haha bra att vi är olika.
Våran lärare läste den för oss på gymnasiet. Tror jag fick svininfluensan lagom till slutet för enligt mig var den otroligt tråkig. Men jag har svårt för att läsa om personer i tråkig grå vardag!

amelia sa...

Men va!! Jag vill också sen den! Inte visste jag att den hade kommit ut på film också. :)