2015-02-20

nu skriver jag igen

bild från arkivet
Jag råkade hamna på min gamla blogg idag (annaceciliazemren.blogg.se) och har suttit och läst inlägg från 2010. Det var fem år sedan. Av någon anledning blev jag så otroligt berörd av att läsa saker jag skrev då, jag har förändrats så mycket. Eller... egentligen har jag inte förändrats, utan det har hänt mycket. Jag har gått igenom så mycket. Tagit så många dåliga beslut. Mått så dåligt. Men egentligen är jag samma person, jag har bara en mycket tyngre ryggsäck idag än vad jag hade för fem år sedan.
I vilket fall, att läsa min gamla blogg fick mig att vilja skriva igen. Jag saknar att vara ärlig mot mig själv och mot världen runt mig. Jag är så mycket bättre på att vara rak och ärlig i skrift än i tal. När jag skriver får jag mer perspektiv, jag tar bättre beslut och förstår mig själv lite mer. Jag slutade skriva här på bloggen för att jag just då inte mådde bra av att skriva. Jag var trött. Bättre förklaring än så har jag inte. Nu vill jag göra ett nytt försök.
Med detta inlägg vill jag helt enkelt säga att jag är tillbaka och att bloggen lever igen. Om du vill får du läsa, om du inte vill så behöver du inte.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är glad att du är tillbaka och skriver, har saknat att läsa dina inlägg. Du är duktig med "pennan", lyckas alltid fånga mig när du skriver. Kram!

Mami sa...

Åh, jag har ju missat att du är tillbaka <3
Såå glad jag blir!!
Kramar