2013-02-25

This is what will be our glory

Nu har jag varit hemma ett tag. Efter två timmar på gymmet och ett snabbt mellanmål på Konsum så sitter jag hemma och slappnar av med lite överblivet naturgodis från helgen och en kopp kaffe. Ska strax ta fram samhällsboken och vara duktig. Men först ska jag dela med mig av en rätt bra tanke som jag haft. Nämligen att det här med att andas är ganska viktigt. Speciellt när man springer men även när man gymmar. Jag har kommit på mig själv med att slarva otroligt mycket med just andningen. För vissa är det en självklarhet och kommer helt naturligt. Men jag måste ha det i baktanken och verkligen se till så att jag andas ordentligt. Sen jag började tänka på det så har min löpning gått så mycket bättre. Jag både orkar springa längre och snabbare. Innan kunde jag tycka det var jobbigt när flåsandet kom igång. Tyckte nästan det var lite pinsamt och kände mig dålig eftersom jag i min tanke trodde att flåsa var en synonym till dålig kondition. Idag vet jag bättre, man måste flåsa lite för att få i sig ordentligt med luft. Vissa måste flåsa mer och andra mindre.
Det jag vill komma fram till är att man inte får vara rädd för att flåsa och att man bör tänka över hur ens andning ser ut när man tränar. En så enkel grej kan sätta stora käppar i hjulen för en när man vill träna. Så andas ordentligt! Det är viktigt.

Inga kommentarer: